אורחות חיים בבורכוב
מדורת השבט
קווים אדומים
שיחות אישיות
מרכזי למידה - נהלי רישום ואיגרת להורים
לקריאת האיגרת המפורטת להורים לחצו על הכותרת
אתר מילמילים
מפתח הלב
אופק
אלנט - אתר למידה מקוונת במתמטיקה
פורטל התוכן החינוכי

סקר
האם אתה מקפיד על כללים של בטיחות ברשת? ?
כן , תמיד .
לפעמים.
לא כל כך .
בכלל לא.
ארכיון סקרים


"אנשים מרגישים מרגישים אנשים בבורוכוב "
         
מפתח הלב לחודש חשוון

זרקור על אודות "מעורבות חברתית"

המעורבות החברתית מוגדרת על פני רצף הנע מערנות לסובב דרך השתתפות ושיתוף לעבר עשייה למען האחר/הסביבה.
המערכת החינוכית הציבה את טיפוח המעורבות החברתית כאחד מיעדיה וממטרותיה:
"לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל" (מתוך מטרות החינוך הממלכתי, 2000).
טיפוח מעורבות חברתית באופן מובנה ומתפתח מחייב עיסוק ב-3 מישורים במקביל:
המישור הקוגניטיבי
חשיפה לתחומי תוכן ערכיים ודיון בסוגיות שונות העוסקות במעורבות חברתית תוך נקיטת עמדה ערכית מנומקת ביחס לאחריות הפרט לגבי המתרחש בקבוצה/בכיתה, אכפתיות הפרט/הקבוצה כלפי האחר בסביבה הקרובה והרחבת ההתייחסות לדברים שמתרחשים גם בסביבה הרחוקה.
המישור ההתנסותי
מתן הזדמנויות מגוונות להתנסות במעורבות חברתית במעגלים שונים המאפשרים למידה תוך התנסות בתהליך רפלקטיבי והמסייעים: בחיזוק האמונה ביכולות הפרט/הקבוצה לעשות למען האחר/הסביבה, בהרחבת היכולת לראות את צורכי האחר/השונה ובבחינת האופנים השונים לתת להם מענה.
המישור ההתנהגותי
טיפוח מיומנויות וכשירויות הבאות לידי ביטוי בהתנהגות הפרט/הקבוצה בחיי היום-יום בדגש על:
1. אחריות: ערנות לסובב, יחס רציני לתפקיד, פעילות אכפתית כלפי התחום,  
ביצוע המשימות הנדרשות מבעל התפקיד במלואן.
2. התמדה: השלמת מלוא התקופה שנקבעה לתפקיד, ביצוע המשימות בעקביות.
3. יוזמה: העלאת רעיונות חדשים לקידום התחום במסגרתו פועלים, ביצוע פעולות לקידום התחום מעבר לנדרש במסגרת התפקיד.
4. תקשורת בין-אישית: פעילות תוך התחשבות בצרכים וברגשות של חברי הקבוצה/הכיתה,  יחס מכבד לאחרים, שיתוף פעולה עם ילדי הכיתה ועם בעלי התפקיד הנוספים, מתן מקום לאחרים לייעץ/לסייע לבעל התפקיד.
מחקרים שבחנו את תרומת המעורבות החברתית והשפעותיה מצביעים על תרומה רגשית, חברתית ולימודית: חיזוק תחושת המסוגלות, טיפוח תחושת השייכות, צמצום תחושת הניכור, העלאת הדימוי העצמי, ביסוס תחושת העצמאות והשליטה וקידום ההישגים הלימודיים.
חידון החלל - כיתות ו'
חידון החלל - כיתות ו'

מרכזי למידה - נהלי רישום ואיגרת להורים
לקריאת האיגרת המפורטת להורים לחצו על הכותרת

מידעון

בטיחות ברשת
בקישור המצורף עלון מידע והמלצות בנושא גלישה בטוחה הכולל סרטונים אנימטיביים

מפתח הלב לחודש חשוון

סרטוני התגוננות פיקוד העורף ופרטי פינוי הכיתות

שירותי בריאות לתלמיד - מידע להורים

חלוקת ספרים
לתאריכים ושעות של חלוקת הספרים לשכבות השונות ולרשימות הספרים המפורטות הכנסו לכאן .

תכנית אמירים
האגף למחוננים ומצטיינים בשיתוף אגפי הגיל, מפעיל החל משנה"ל תשס"ח תכנית בה נוטלים חלק מבתי הספר היסודיים ועל יסודיים. במסגרת התכנית מופעלות בבתי הספר הללו מסגרות לימוד בית ספריות לתלמידים מצטיינים. בתי הספר המשתתפים בתכנית מפתחים ומפעילים תכניות המטפחות מצוינות בית ספרית והמזמנות אתגרים חדשים למצטייני בית הספר.

תכנית "מוכנים בגבעתיים"

מאמאנט
ליגת מאמאנט בגבעתיים - כדורשת לאמהות . הכנסי לקרוא ולהרשם .


ב' בחשוון התשע"ה, 26/10/2014
יום הולדת שמח לילדי השבוע היקרים
דן כהן
אלי מור רוכברג
מעיין שוורצברג
גל זייתון
ניר מגדל
שירה מלכה
אלעד סולוביי
ענבר משרקי
מתן שטר
מתן שטר
איתמר נטע
זיו קרת
אוהד נחמני
שנה קודמת חודש קודם
חודש הבא שנה הבאה
א ב ג ד ה ו ש
             
             
             
             
             
             

כניסת מנויים

גלריית תמונות

דפדף למעלה

לדפדוף - עמוד על החיצים

דפדף למטה



דף הבית | צור קשר הוסף למועדפים | הפוך לדף הבית
בורוכוב גבעתיים    ניהול ועיצוב האתר יפעת אוהד יפה נוף 2  גבעתיים    טלפון:  03-6722329   פקס: 03-6727010   דואר אלקטרוני: borochov.school@gmail.com
 
 
בניה וקידום אתרים בית ספריים 
בניה וקידום אתרים בית ספריים